Saturday 16 September 2017

NO TENIM POR



Sis vídeos per entendre què ha passat, per viure la resposta ciutadana i per aprendre a gestionar les emocions.


La veritat és que jo quan penso i escolto la paraula terrorisme se'm posa la pell de gallina. 

És pensen que fent mal i destruint ciutats ho aconsiguiran, però s'equivoquen molt.

Abril, 2n D

He sentit molta tristesa, també tinc por...
No és just que la gent mori perquè persones facin aquestes coses tan dolentes.

Agustina, 2n D

Quan ho vaig veure, em vaig sentir com si jo fo una víctima. Vaig pensar "com hi ha tanta gent que pot matar, fer mal, sense cap mena de remordiment". Tanta gent inNocent que no es mereixia morir, nens amb tota una vida per davant... Em vaig sentir indignada, trista, amb impotència.

V.M., 2n D

La manifestaciò estava plena de cartells amb "No tinc por". Hi havia molta varietat de gent: nens, famílies, avis, homes, dones...També hi havia molta gent deixant flors en honor als morts. És veu a tota la gent molt afectada.
No s'ha de matar perquè la gent pensi diferent.

Lucïa, 2n D

El video m'ha fet reflexionar i pensar que per què han de matar persones innocents. He sentit tristesa per a les persones que han sofert l'atemptat i ràbia perquè la gent ha mort sense tenir culpa de res.
Crec que nosaltres també podem sortir al carrer a manifestar-nos contra el terrorisme, demostrant que amb la violència no aconseguiran res, que no tenim por.

Victoria, 2n D

Eren gent normal la alguns menors d'edat. En un any varen canviar d'opinió i es varen dedicar a fer mal a altres families. Aquesta gent sanomenen Yihadista. Diuen que quan morin val al paradís.
Quan he vist el video m'ha agafat més força i més valentia. M'ha fet recordar el mal que vaig sentir quean el meu pare va morir. He sentit tristesa i molta ràbia ja que ningú tenia cap culpa.
Aquesta gent només vol fer mal,però abans de fer una cosa així podrien parar-se i pensar si a ell o a la seva família li agradaria que li llancesin una bomba sense tenir cap culpa.

Ainhoa, 2n D

Fa molta pena que la gent mati als inocents als autobosus, als supermercats i als carrers també.

Álex, 2n D

He pensat que tenim que lluitar contra el terrorisme. Els terroristes són gent que estan en contra de la política i fan la violència per intentar canviar-la. El terrorisme ve de la paraula terror.

Bouba, 2n D

Penso que el món sería un lloc millor per a tots sense tantes guerres i atemptats. El terrorisme no tindria que existir, moltes persones mortes i no només a Barcelona, sinó també a Síria i a Iraq. Persones mortes sense haver tingut cap culpa de res.
He sentit molta tristesa, tant per la gent morta com per els seus familiars. El millor és no tenir por, perquè és el que volen que tinguem, i també avisar a la polícia si noten cap cosa estranya. 
Amb roses i flors dient adéu a les 17 persones mortes el dia del atemptat.

Zineb, 2n A

Per què fan el que van fer a Barcelona, per què són terroristes?


Aitor, 1r A

He sentit pena, però a la vegada POR. Perquè per molt que diguin que no hem de tenir por, jo sempre en tindré, perquè hi ha persones que volen fer mal sense sentit.
M'ha recordat quan vaig anar, per primer cop, a deixar flors i un dibuix amb text al lloc d'un atemptat. També me'n recordo que al meu costat hi havia una noia d'uns 23 anys aproximadament, que va deixar un paper que posava "Et trobarem a faltar papa, no ens oblidis i nosaltres no t'oblidarem a tu".

Maria, 1r A

Aquesta gent està malament del cap fent això. És injust que vagis per el carrer pensant que pots morir, es súper injust.

Ikram, 1r A

He sentit molta tristesa al pensar que hi ha gent així de dolenta. M'ha recordat que no totes les persones són bones. Em pregunto: Com s'ho fan els terroristes per fabricar bombes? Per què diuen els terroristes que si es moren van a un lloc millor si això no és veritat? Com s'ho fan per què no els enxampin? Per què volen fer mal a les persones? Des de quan hi ha atemptats?

Andrea, 1r A

Quan he vist aquest vídeo el que pensat és que els terroristes només volen fer mal a la gent i que tot el món sigui com ells diuen,i això no pot ser!!
He recordat moltes coses que van sortir per la tele i vaig posar-me amb el cos malament.

Judit, 1r A

He pensat que aquests atacs són molt dolents. Que no hem de tenir por.

Aina, 1r B

Vaig pensar que no m'agradaria viure així, que necessitem un món en pau.
Que el terrorisme es tindria que acabar.

Darko, 1r A

Cada vegada hi ha més terroristes que fan que altres persones es tornin terroristes i és molt dificíl parar-los. La gent diuen que no tenen por per intentar parar els terroristes perquè el que volen els terroristes es ficar-li por a la gent.

Andrés, 1r A

Que la policia faci la seva feina i nosaltres s'ha d'estar alerta.

Silvia, 1r A

Sempre han de estar alerta amb tot,  si ets menor li tens que dir a la mare o professora, i si ets gran de 18 anys li crides tu a la policia . 

Naiara, 1r A

He sentit por i tristesa per les persones atacades, i ràbia, perquè les persones atacades, no van fer res.

Ivette, 1r A

Que això no torni a passar i que tota la gent dolenta no torni a fer mal a la gent bona.

Laura, 1r A

N´he sentit tristesa per les víctimes. M'ha recordat l'atac de Barcelona. No m'ha agradat gens aquest tipus d'actes.

Unai, 1r A


Hi havien  moltes flors. Jo tinc molta por, jo  tinc molta tristesa.



Sandra, 1r A


He sentit molta tristesa per la gent que va viure l'atac i també he sentit rabia.

Marc, 2n D

La palabra terrorisme ve de terror.

Jonatan, 2n D

No comments:

Post a Comment